

Müşteri
Boya sektörünün öncü kuruluşlarından birisi olan Ilgın Boya, hem bayisi olduğu markaların hem de kendi ürettiği boyaların toptan ve perakende satışını yapmaktadır.
Çözüm
DİA’nın entegre ve modüler yapısına geçiş yapan Ilgın Boya, tek bir program üzerinden şirketin tüm süreçlerini yönetmeye başladı.
İhtiyaç
Giderek hızla büyüyen şirket, çok sayıda farklı program kullanmanın getirdiği kısıtlayıcı yapıdan sıyrılmak istiyordu.
Değişim
DİA’yı aktif olarak kullanmaya başladıktan sonra personel, stok, üretim, raporlama gibi pek çok farklı alanda fayda sağlandı.
Boya sektörünün önemli aktörlerinden Ilgın Boya, yıllar içerisinde yaşadığı büyümenin bir sonucu olarak, program altyapısını da geliştirmek istiyordu. DİA ile tanışmadan önce 5-6 farklı program kullanan Ilgın Boya, DİA’ya geçtikten sonra tek bir platform üzerinden tüm iş süreçlerini yürütmeye başladı.
DİA sayesinde tek bir platformdan tüm işlerini yürütebilen Ilgın Boya’da personel verimliliği de artış gösterdi. Eskiden 1 saat süren rapor alma süresi, DİA ile 1 dakikaya kadar düştü.
DİA’nın Ilgın Boya’ya sunmuş olduğu bir diğer çözüm de, personel süreçlerinde otomasyon oldu. Birden fazla deposu olan Ilgın Boya, tüm depolarını ayrı ayrı maliyetlendirebildi. Böylece kar – zarar tablolarını aktif bir şekilde kullanabilir hale geldi.
Ilgın Boya DİA ile birlikte üretim süreçlerine de verimlilik sağladı. Üretim reçetelerinde gram üzerinden standartları yakalamayı başardıklarını ayrıca belirttiler.
DİA’nın Ilgın Boya’ya sağladığı faydalardan birisi de anlık raporlar oldu ve farklı farklı konularda raporlar alabilir hale geldiler. Elbette detaylı ve anlık raporlar alabilmek için DİA’nın destek birimlerinden de faydalandılar. DİA’nın kendilerine raporlar konusunda sağladığı büyük faydadan bahsederken, destek taleplerinde aldıkları hızlı geri dönüşlerin de çok önemli olduğunu söylediler.
Ilgın Boya aynı zamanda DİA Mobil’de kullanıyor. Özellikle yönetim kadrosu akşam saatlerinde evdeyken bile telefondan sisteme giriş yapıp, siparişleri ve satın almaları kontrol edip, yönetebiliyorlar.

“Şirketimiz büyüdükçe, program altyapısı olarak da gelişmemiz gerekiyordu. Aynı anda 5- 6 farklı program kullanıyorduk. Bu da bizi büyük oranda yavaşlatıyordu. DİA’ya geçtikten sonra, tek bir platform üzerinden bütün iş süreçlerimizi yönetmeye başladık. Sadece biz yöneticiler değil, çalışanlarımız da DİA kullanmaktan ne kadar mutlu olduklarını her fırsatta dile getirdiler.”